۱۳۹۴ اسفند ۲۰, پنجشنبه

ایران - مصاحبه کمیته فرانسوی حمایت ازحقوق بشردرایران با خانم مرجان خواننده و بازيگر پيشين سينما

خانم  مرجان خواننده وبازیگر پیشین سینما
خانم  مرجان خواننده وبازیگر پیشین سینما
خانم مرجان با تشکرازاینکه وقتتان رابه ما دادید تا بتوانیم درآستانه روزجهانی زن مصاحبه ای با شما داشته باشیم. شما برای ایرانیان نام وچهره علاوه برآشنا بودن هنرمند محبوبی هستید وترانه های زیبای شما برای تک تک ایرانیان خاصه ایرانیان تبعیدی دورازوطن یاد آورخاطرات زیبای روزهائی است که درخاک وطن بودند. همانطورکه قبلا مطرح کردم ما برای این مزاحم شدیم تا ازطرف کمیته فرانسوی حمایت ازحقوق بشردرایران مصاحبه ای با شما داشته باشیم تا دوستان فرانسوی ما با هنرمندان واقعی وآزاده ایران آشنائی بیشتری پیدا کنند
مرجان : خوشحالم ازاینکه اینجا هستید. درخدمتم. بفرمائید
خبرنگار : اگرممکنه ابتدا قدری درمورد سابقه وشروع فعالیت های هنری خودتان درایران برای ما توضیح بدید. ازکی ودرچه زمینه هائی فعالیت هنری خودتان را شروع کردید ؟
مرجان : درسنین نوجوانی بودم که حین ادامه تحصیل به خبرنگاری درمجله اطلاعات کودکان وگویندگی ومجری برنامه های کودک درتلویزیون ملی ایران مشغول شدم این سابقه هنری باعث شد که با رسیدن به دوران جوانی به بازیگری سینما علاقه پیدا کنم.( دنیای پرامید) اولین فیلمی بود که بازی کردم نقشی خاطره انگیزمقابل بزرگ مرد سینمای ایران زنده یاد محمد علی فردین که نه فقط درآن زمان که برای همیشه درتاریخ سینمای ایران به عنوان محبوب ترین بازیگرمرد جایگاهی خاص دارند. طی چند سال با بازی درچند فیلم مطرح زمان خودم به شهرت ومحبوبیتی دست پیدا کردم که میشه گفت یکی ازدوستاره زن اول سینمای ایران شدم .اوایل سال ۱۳۵۳ بدنبال آشنائی با زنده یاد بابک بیات وآقای پرویزمقصدی که ازآهنگسازان بنام زمان خودشان بودند وبه توصیه همسرم فریدون ژورک (نویسنده وکارگردان سینما ) که عامل این آشنائی بودند تصمیم گرفتم که درزمینه موسیقی وآواز هم شانس خودمو آزمایش کنم. پس از یکسال ونیم تعلیم دیدن درمحضراین استادان اولین ترانه رواجراکردم که خوشبختانه با اقبال عمومی روبروشد . این ترانه ازساخته های پرویزمقصدی بود بنام دودونه که هنرمند ارزنده موسیقی پاپ ایران زنده یاد استاد واروژان آنراتنظیم کرده بودند. بدنبال موفقیت این ترانه طی قراردادی با دوکمپانی تکثیروارائه کاست موسیقی ازچهارده ترانه ای که با صدای من توسط بزرگان موسیقی پاپ ایران تهیه شده بود دوآلبوم درسراسرایران منتشرشد که البته دراین طول دردوفیلم سینمائی متعلق به کمپانی همسرم وبه کارگردانی ایشان نیزبازی کردم که یکی ازاین دوفیلم بنام تکیه برباد بود که درسال ۵۹ چند ماه پس ازپیروزی انقلاب (فبل ازکودتای آخوندی خمینی ) به نمایش عمومی درسینماهای کشورگذاشته شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر