۱۳۹۴ شهریور ۲۰, جمعه

ایران - خامنه‌ای چرا به صحنه آمد و چه ‌گفت؟

سخن روز
سخن روز
پس از هفته‌ها جنگ و جدال میان باندهای درونی رژیم سرانجام ولی‌فقیه زهر خورده به میدان آمد.
به‌هرحال از هر منظر که به صحنه  نگاه کنیم به‌یقین به یک مخرج مشترک خواهیم رسید و آن چیزی جز شقه و شکاف عمیق در رأس حاکمیت آخوندی نیست. به‌ویژه آنکه خامنه‌ای اکنون پس از قبول جام زهر اتمی و دست کشیدن خفت‌بار از پروژه بمب اتمی، به‌واقع به یک شکست استراتژیک تن داده است، شکستی که به یمن هوشیاری و سیاست‌های اصولی مجاهدین و مقاومت ایران در یک کارزار 12 ساله سرانجام به بار نشسته است
 خامنه‌ای به صحنه آمد و حرفهایش به‌سوخت جنگ باندی در صفحات اول روزنامه‌های روز بعد (19شهریور) تبدیل شد. روزنامه‌های باند رفسنجانی این‌گونه جملات را تیتر کردند: «واجب شرعی مراقبت از رأی هر ایرانی»، «مذاکره‌کنندگان ایرانی خوب ظاهر شدند»، «مراقبت از رأی هر ایرانی، واجب شرعی و اسلامی است». متقابلاً روزنامه‌های باند ولایت این عناوین را انتخاب کردند: «بخشی از حق الناس، نظارت استصوابی شورای نگهبان است»، «بزک آمریکا با کدام عقل؟» و «اجازه نمی‌دهیم شیطان بزرگ بازگردد».
قابل توجه است که درست همزمان با حرفهای خامنه‌ای، حسن روحانی در جلسه کابینه‌اش بسیج تازه‌یی را اعلام کرد و خطاب به استاندارانش گفت: «فضای استانها را انشاالله به‌تدریج آماده بکنند برای انتخابات بسیار پرشور در ماه اسفند که ما شاهد انشاالله یک حماسه بزرگ در سراسر کشور باشیم». قابل ذکر است که روحانی همیشه مجبور شدن خامنه‌ای به بیرون آوردن او از صندوق را «حماسه» خوانده و معلوم است که برای قبضه کردن مجلس ارتجاع و خبرگان آخوندی خیز برداشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر