۱۳۹۴ بهمن ۱۵, پنجشنبه

ایران - سوریه - اخباری از ۲۴ ساعت گذشته سوریه-15بهمن


سوریه در آتش  وخون
سوریه در آتش  وخون 
حداقل 13تن از فرماندهان و اعضاي سپاه  و نيروي تروريستي قدس در سوريه كشته شدند. به گزارش رسانه‌های سپاه پاسداران خامنه‌ای، نیروهای  اعزامی رژیم در جريان جنگ در شمال استان حلب سوريه به هلاکت رسیده‌اند. 
سپاه پاسداران هم‌چنین از كشته شدن سرتيپ پاسدار محسن قاجاريان در سوريه خبر داد.
وی فرماندهي تيپ زرهي ضد امام رضا در نيشابور را برعهده داشت.
بعد از چند روز مذاکرات بی‌نتیجه در ژنو، سازمان ملل‌متحد این مذاکرات را تا سه هفته دیگر به تعویق انداخت.
متعاقباٌ اپوزيسيون سوريه اعلام كرد تا خواسته هاي انساني محقق نشود، به ژنو باز نمي گردد. رياض حجاب هماهنگ كننده هيأت عالي مذاكرات اپوزيسيون سوريه گفت: همزمان با مذاكرات  رژيم اسد كمپهاي آوارگان سوري در مرز تركيه را با بشكه هاي انفجاري هدف قرار مي دهد. ما به ژنو آمديم تا براي همه جهان ثابت شود كه رژيم اسد به راه حل سياسي معتقد نيست.  ما بدون يافتن نشانه هايي از بهبود شرايط انساني در سوريه به ميز مذاكره باز نمي گرديم .
به گفته رياض حجاب، پايان دادن به حملات عليه غيرنظاميان، متوقف شدن حملات هوايي به بيمارستانها، مدارس و بازارها  توسط روسيه و لغو محاصره شهرها  از خواسته هاي اپوزيسيون است. 
از سوي ديگر لاوروف وزير خارجه روسيه بر ادامه حملات  تأكيد كرد و گفت: دليلي براي توقف بمبارانها نمي بينيم.  
بدنبال اعلام تعويق تاريخ گفتگوهاي سوريه در ژنو توسط سازمان ملل رياض نعسان naesan سخنگوي هيأت اپوزيسيون سوريه  به تلويزيون الجزيره گفت  «ما متوجه شديم  كه جامعه جهاني قادر نيست قطعنامه شوراي امنيت را اجرا كند. ما به ژنو آمديم و 48 ساعت فرصت داديم  تا قطعنامه شوراي امنيت اجرا شود. امروز كه يك هفته گذشته باز  به ما مي گويند منتظر باشيد . امروز دميستورا به ما گفت « هيچكس محورهاي قطعنامه شوراي امنيت را اجرا نمي كند».
رياض نعسان افزود: نمي خواهيم كه مردم ما احساس كنند خودشان دارند كشته مي شوند ولي ما در ژنو در حال مذاكره هستيم 
بعد از شكست مذاكرات ژنو، جان كري وزير خارجه آمريكا اعلام كرد: ادامه حملات مداوم نظاميان سوريه با حمايت جنگنده هاي روسيه به مخالفان،  نشانه واضحي است كه رژيم سوريه دنبال راه حل نظامي است نه راه حل ديپلوماتيك.
جان کری طی سخنانی در لندن از روسیه خواست بمباران اپوزیسیون سوریه را متوقف کند. خبرگزاری فرانسه گفت کری به طور ضمنی مسکو را مسئول شکست مذاکرات صلح دانست.
جان كري در بيانيه يي از رژيم اسد و حاميان آن خواست براساس قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد بمباران مناطق غيرنظاميان به ويژه در حلب را متوقف كنند و به محاصره غيرنظاميان پايان دهند. 
به گفته اپوزيسيون سوريه هواپيماهاي روسيه در روزهاي گذشته بيش از 500حمله هوايي به اطراف حلب انجام داده اند.
لوران فابيوس وزير خارجة فرانسه با صدور بيانيه‌يي دربارة وضعيت حلب در سوريه، اعلام كرد: «ما تهاجم وحشيانة رژيم سوريه با حمايت روسيه براي محاصره و خفه‌كردن حلب و صدها هزار تن ساكنان آن‌را محكوم مي‌كنيم. فرانسه تماماً از تصميم فرستادة ويژة (ملل متحد) براي تعليق مذاكرات حمايت مي‌كند... (مذاكراتي كه) روشن است، نه رژيم اسد و نه حاميان آن، مايل به كمك به آن با حسن نيت نيستند و بدين ترتيب تلاش‌ها در راستاي صلح را از بين مي‌برند».
وزير خارجة فرانسه خواهان رعايت التزامات انسان‌دوستانة رژيم اسد و متحدانش طبق قطعنامة 2254 شوراي امنيت، از جمله توقف بمباران‌هاي بي‌رويه، رفع محاصره و دسترسي كامل مردم سوري به كمك‌هاي انساني شد.
لشگر شمالي اپوزيسيون سوريه اعلام كرد تعدادي از نظاميان روسيه را در تهاجم به خودرو حامل آنها در حومه لاذقيه  كشته است.  به گزارش تلویزیون الجزیره، اپوزيسيون سوريه  با پخش فيلم عمليات تهاجم به نظامیان روسیه را به‌نمايش گذاشت و اعلام کرد اين اولين  فيلمي است كه نشان مي دهد نظاميان روس از نظاميان اسد  در حومه لاذقيه پشتيباني زميني  و هوايي مي كنند. 
به گزارش اورينت نيوز تلويزيون مقاومت سوريه، رزمندگان سوري با سد كردن پيشروي نظاميان اسد در شرق حما، شماري از آنان را كشته و مجروح كردند.
رزمندگان در غرب حما نيز به مقرهاي نظامي نيروهاي ديكتاتور سوريه حمله كردند و تعدادي از آنها را كشتند.
در همين حال درگيري‌هاي سنگيني بين رزمندگان و نظاميان اسد در جنوب حما جريان يافت؛ جنگنده‌هاي روسي بيش از 20 بار به مناطق اين شهر حمله كردند.
رزمندگان سوري فيلمي را از يكي از تازه‌ترين موشك‌هاي دوربرد دست‌ساز خود را منتشر كردند؛ در اين فيلم هم‌چنين تصاويري از شليك اين موشك به‌سمت مراكز نظاميان اسد در لاذقيه در پاسخ به جنايات ديكتاتور سوريه عليه مردم اين كشور، ديده مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر