۱۳۹۴ بهمن ۲۹, پنجشنبه

ایران:‌ استفاده از گاز اشتباه ریه های زن جوان را بعد از زایمان می سوزاند

ایران:استفاده از گاز اشتباه  ریه های زن جوان  را بعد از زایمان سوزاند
ایران:استفاده از گاز اشتباه  ریه های زن جوان  را بعد از زایمان سوزاند
هر چند وقت یکبار خبرسهل انگاری پزشکان که منجر به آسیب یا از دست دادن جان بیماران شده، در رسانه ها منتشر می شود ، این بار خبر تلخ سوختن یک زن باردار در بیمارستان است، مادری که پس از 9 ماه انتظار، آرزوی دیدن فرزندش را می کشید، اما حالا قدرت به آغوش کشیدن او را ندارد.
صبح روز 27 دی‌ماه، زن جوانی که بارداربود به اورژانس بیمارستان چمران  در شمال تهران مراجعه کرد. به گفته پزشک اورژانس تشخیص داده می‌شود که او برای زایمان پیش از موعد بستری شود. بنابر دستور پزشک این زن جوان بستری می شود و دوقلوهایش به دنیا می آیند. اما حادثه تلخی در حین عمل رخ می دهد که شیرینی تولد نوزادان را برای پدر و مادر، تلخ می کند؛ متاسفانه بعد از عمل، مادر دوقلوها به اکسیژن احتیاج داشته و به محض اینکه ماسک اکسیژن را روی صورت او قرار می دهند، دچار سوختگی شدید می شود.
آن طور که مشخص شده این عارضه بر اثر نوع گاز پر شده در کپسول اکسیژن است؛ اینکه به جای گاز اکسیژن گاز دیگری در آن پر شده و باعث می‌شود صورت، لب، دهان، گلو، ریه و چشمان این مادر دچار سوختگی شدید شود! این مادر جوان بلافاصله پس از این حادثه به مدت یک روز به کما می‌رود و پس از بهوش آمدن در بخش سوختگی بیمارستان بستری می‌شود و امروزتقریبا یک ماه است که روی تخت بیمارستان خوابیده است.
وی همچنان با استفاده از  لوله تراکستومی که در داخل گردنش گذاشته شده است نفس می‌کشد و تغذیه می‌کند و توان صحبت کردن نیز ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر