۱۳۹۴ آبان ۲۶, سه‌شنبه

ایران - طرح ده ماده ای مریم رجوی در رابطه با ایران فردا

1 ـ حقوق بشر جهانشمول و غيرقابل تفكيك است.           
2 ـ ما برآنيم كه در ايران فردا حقوق طبيعي و خدشه ناپذير بشر، براي هر ايراني تأمين شود: حق زندگي، حق آزادي و حق امنيت.
3 ـ ما به برابري همه افراد معتقديم و انواع تبعيض ها از جمله نابرابري جنسيتي، مذهبي، نژادي و قومي را رد ميكنيم. زنان در ارث، شهادت، سرپرستي، طلاق, و كليه امور با مردان برابر خواهند بود و هيچ منعي براي قضاوت زنان و يا ديگر مناصب دولتي يا غير دولتي وجود ندارد.
4 ـ از نظر ما به رسميت شناختن جميع آزاديهاي فردي نظير بيان، پوشش، ازدواج، اشتغال و رفت و آمد بدون هيچ قيد نژادي و ملي و ديني يك ضرورت غيرقابل انكار است و دخالت در امور خصوصي، خانوادگي، اقامتگاه و مكاتبات و تعرض به حيثيت افراد بايد به كلي ملغي شود.
5 ـ ما از حق آزادي عقيده و مذهب دفاع ميكنيم. در ايران فردا هيچ كس نبايد به خاطر اعتقاد يا عدم اعتقاد به عقيده و مذهبي مورد پيگرد قرار گيرد يا از حقوق و آزاديهاي برابر با ساير افراد جامعه محروم شود.
ما متعهد به ميثاق ها و كنوانسيون هاي بين المللي ازجمله «بيانيه جهاني حقوق بشر»، «ميثاق بين المللي حقوق مدني و سياسي»، «كنوانسيون ضد شكنجه »، « كنوانسيون منع كشتار جمعي»، «قطعنامه حقوق بازداشت شدگان»، «كنوانسيون حذف كليه اشكال تبعيض عليه زنان» , «كنوانسيون حقوق كودكان» و «كنوانسيون 1951 ژنو در مورد حق پناهندگي» مي باشيم.
7 ـ   رودروي ملايان كه خونريزي و سبعيت خود را به اسلام نسبت ميدهند، ما معتقديم كه اسلام دين عفو و مهرباني و رحمت است .و از اين آموزش قرآن پيروي ميكنيم كه كشتن يك انسان بيگناه مانند كشتن تمام انسانيت تلقي شده است.
8 ـ در ايران آزاد فردا از لغو حكم اعدام دفاع مي كنيم. اين، پاسخ ما به شقاوت و خونريزي بيرحمانه يي است كه آخوندها در ايران حاكم كردهاند.
9 ـ شكنجه تحت هر عنوان ممنوع خواهد بود، مجازاتهاي بيرحمانه و تحقيرآميز به هر عنوان، از جمله تحت نام مذهب، جايي نخواهد داشت.
10 ـ دادگستري ايران فردا، يك نظام قضايي واحد خواهد بود. يك نظام قضايي دو درجه اي مبتني بر اصل برائت، حق دفاع ، حق دادخواهي و حق برخورداري از محاكمة علني با حضور هياٌت منصفه، كه در آن نفي تبعيض در قضاوت و استقلال كامل قضات و استقلال كانون وكلا ، تضمين شده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر