۱۳۹۴ مهر ۱۷, جمعه

پاسدار حسين همدانيان يكي از فرماندهان پر سابقه سپاه پاسداران رژيم در جنايت و سركوب در سوریه به هلاكت رسيد

پاسدار مزدور  حسین همدانی
پاسدار مزدور  حسین همدانی
به گزارش پایگاه خبری سپاه پاسداران رژيم - پاسدار نیوز - روز جمعه ۱۷ مهر (۹ اکتبر) سرتیپ پاسدار حسین همدانی "از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران رژيم عصر دیروز در حومه شهر حلب به دست رزمندگان ارتش آزاد به هلاكت رسيده است. 
در همين رابطه سپاه سركوب و ترور رژيم آخوندي طي اطلاعيه اي اعلام كرد كه ” اخبار تکمیلی و همچنین زمان و محل برگزاری مراسم تشییع و تدفین حسین همدانی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.”
حسین همدانی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و جانشین قرارگاه موسوم به امام حسین بود كه در جريان قيام مردم ايران در سال هشتاد و هشت فرماندهی سپاه پاسداران سركوبگر رژيم در تهران را برعهده داشت. وي يكي از آمران سركوب و كشتار قيام كنندگان بويژه در جریان تظاهرات روز عاشورا و پس از آن در تهران را داشت.
در سال ۲۰۱۱، اتحادیه اروپا این عضو سپاه پاسداران را همراه با شمار دیگری از مقامات جمهوری اسلامی به اتهام نقض فاحش حقوق بشر در ایران و سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم مشمول تحریم‌هایی قرار داد. بر این اساس، وی اجازه ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نداشت و دارایی او در این کشورها نیز توقیف می‌شد.
اتحادیه اروپا همدانی را به اتهام نقض فاحش حقوق مردم ایران تحریم کرده بود
حسین همدانی، از امضا کنندگان نامه‌ای است که چند تن از فرماندهان سپاه در جریان تظاهرات دانشجویی تیر ۱۳۷۸ خطاب به محمد خاتمی، رئیس جمهوری وقت نوشتند و گفتند که "کاسه صبر"شان به پایان رسیده است و هشدار داردند که در صورت عدم جلوگیری از ادامه تظاهرات، وارد عمل خواهند شد.
خبرگزاری تسنیم، وابسته به نيروي تروريستي قدس، از پاسدار حسین همدانی به عنوان يكي "از فرماندهان نخبه" سپاه پاسداران که در جریان ناآرامی‌های کردستان در سال های اول پس از انقلاب اسلامی، همچنین جنگ هشت ساله ایران و عراق شرکت موثر داشته نام برده است. وي یکی از بنیانگذاران سپاه پاسداران در منطقه غرب كشوربه ویژه استان‌های همدان و کردستان بود. گفتني است كه رژيم هلاكت پاسدارانش در سوريه را اينگونه توجيه مي كند كه اگر در سوريه و عراق نجنگند و كشته نشوند در تهران بايد بجنگند و كشته شوند. بنابر اين دخالت رژيم در سوريه و عراق و يمن و ديگر كشورها در راستاي حفظ جبهه استراتژيك رژيم براي بقا و موجوديت نظام ضد ايراني و قرون وسطايي ولايت فقيه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر