۱۳۹۴ دی ۱۱, جمعه

عامل اصلی ترک تحصیل در ایران، فقر سیاه

کودکان  فقر محصول  حاکمیت ننگین آخوندها
کودکان  فقر محصول  حاکمیت ننگین آخوندها
در شرایطی که پی‌درپی دزدیهای چندمیلیاردی آخوندهای حاکم برملا می‌شود. کلاس درس کودکان ما در مناطق محروم یا چادر و کپر است یا اتاقهای مخروبه. و بچه‌ها به‌جای صندلی و نیمکت روی حلبی می‌نشینند.
بايد آخوندهاي حاكم را به چالش كشيد كه چرا؟؟؟در ميهن ما كه داراي غني‌ترين فرهنگ و تمدن و سنتهاي تعليم و تربيت است، دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل مي‌شوند؟
 چرا؟؟؟ در كشوري با اين همه منابع سرشار نفت وگاز ، سه چهارم معلمان زير خط فقرند ؟
امادر برابر آخوندها و عوامل آنها كه كمترين توجهي به فريادهای دانش آموزان ومعلمین شان نمي‌كنند، مهمترين كار بازهم اعتراض است.
نبایداجازه داد دارايي مردم ايران بيش از اين براي جنگ در سوريه و عراق و يمن خرج شود.
محروم كردن دانش آموزان از حداقل معیشت و مسکن و بیمه و درمان بايد به پايان برسد
رژیم حاکم به رغم جنایتهای هرروزه‌اش به دوران پایانی خود رسیده است و حالا دوران قدبرافراشتن جنبش آزادی ایران از زیر خاکستر سرکوبهاست و دانش آموزان  آگاه و آزاده ودانش آموزانی که قربانی فقرناشی ازستم وغارت وچپاول آخوندها ودر راس شان خامنه ای ضدبشر شده اند  در صف مقدم این جنبش قرار دارند.
آری ...باید که علیه تسلیم و ترس و انفعال که  آخوندها آن را ترویج می‌کنند، شورید.
خاموشی و سکوت، پذیرش وضع موجود، تن دادن به اجبار و ارعاب، تسلیم شدن به انتخاب میان بد و بدتر، همه و همه الگوی تحمیل شده ولایت‌فقیه است که باید آن را از بنیاد به هم زد.
اراده و خلاقیت تک تک  دانش آموزان که ازشدت فقر مجبور به ترک تحصیل شدند،  قدرت همبستگی‌ و نیروی عظیمی درعشق  به آزادی  دارند،همان چیزیکه رژیم  با تمام قوا آن را پنهان و انکار می‌کند.
در حاکمیت  جهل وجنایت آخوندها  فروپاشي اقتصادي و صرف هزينه‌هاي مورد نياز مردم براي پروژة اتمي و تروريسم، از آموزش و پرورش كشور ويرانه‌يي بيش باقي نگذاشته است. بسياري از مدارس مخروبه و بيش از4 ميليون كودك ايراني از حق طبيعي براي تحصيل به خاطر فقر و عدم دسترسي به مدرسه و امكانات آموزشي بازمانده‌اند. بسياري از آنها كودكان كار يا كودكان خياباني هستند. كودكاني كه كودكي نمي‌كنند و به جاي درس خواندن، به خاطر لقمه ناني براي خود و يا خانواده‌شان از صبح در خيابانها سرگردانند. يا به وسيله باندهاي مرتبط با رژيم دركشورهاي همسايه به فروش مي‌رسند.
اما براي اين همه درد و رنج و فقر و تنگدستي، پاسخي وجود دارد. در اين جامعة ملتهب و به جان‌آمده، با اعتراضات وتجمعات وخیزش  وقیام مي‌توان  توفان عظيمي به پاكردكه هيچ نيرويي قادر به جلوگيري از آن نيست.
مطمئن باشيد كه پيروزي و آينده، از آن نسلي است كه آماده است بهاي آزادي را بپردازد.
وهمانطورکه خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در پیامی به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴ درباره ترک تحصیل دانش‌آموزان در ایران تحت حاکمیت آخوندها گفت:هر سال دست‌کم یک‌چهارم دانش‌آموزان ایران ناچار به ترک تحصیل می‌شوند وعده‌یی از آنها به کودکان کار اضافه می‌شوند که جمعیتشان  بین ۲ تا ۵ میلیون نفر است. در سالهای اخیر آخوند روحانی بسیاری مدارس روستایی را برچیده است تا در بودجه صرفه‌جویی کند. بودجه آموزش و پرورش در سال جاری نزدیک به 26هزار میلیارد تومان است. در مقابل بودجه نظامی، امنیتی وصدورتروریسم درهمین سال بیش از 70هزارمیلیارد تومان است.
خانم رجوی افزود: ایران فردا یک آموزش‌ و پرورش پیشرفته نیاز دارد که برای همه فرزندان ایران رایگان و الزامی است. آموزش و پرورشی که از هر گونه انقیاد سیاسی و فرهنگی رها شده و شهروندان را به مشارکت سیاسی بر می‌انگیزد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر