۱۳۹۴ دی ۱۲, شنبه

ایران - مادر آتنا دائمی، فعال مدنی که به ۱۴ سال زندان محکوم شده است گفت ، با دادگاه دخترم، مخالفت مي كنند

آتنا دائمی، فعال مدنی که به ۱۴ سال زندان محکوم شده است
آتنا دائمی، فعال مدنی که به ۱۴ سال زندان محکوم شده است
آتنادائمی ۲۷ ساله، فعال مدنی و حقوق کودک روز ۲۹ مهرماه ۱۳۹۳ توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.او به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی،توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ، به ۱۴ سال زندان محکوم شد.
آتنا دائمی» مدافع حقوق بشر و فعال مدنی در حوزه دفاع از کودکان کارو خیابان بوده است. او در یک سال اخیر، به دلیل فشارهای عصبی در دوران طولانی حبس انفرادی، دچار بیماری‌های مختلفی شده .
نهادهای حقوق بشری بسیاری از جمله سازمان «عفو بین‌الملل»، بارها خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این مدافع حقوق بشر شده‌اند.
مادر: با دادگاه دخترم، مخالفت مي كنند
مادر آتنا دائمی، فعال مدنی که به ۱۴ سال زندان محکوم شده است گفت از زمان صدور حکم دادگاه بدوی تا کنون، که چیزی نزدیک به هشت ماه می گذرد هنوز دادگاه تجدید نظر او برگزار نشده
و در پاسخ پیگیری های آنها مسولان، زمان دادگاه را هر هفته به هفته دیگر موکول می کنند.
معصومه نعمتی با اظهار نگرانی از وضعیت جسمی آتنا گفت: «آتنا از دوران انفرادیش دچار سردردهای شدید و ضعف بینایی شده که علیرغم اعزام به پزشک متخصص مغز و اعصاب و چشم هنوز علت این دردها مشخص نشده اما پزشک ها گفته اند شرایط استرس زای محیط زندان برای آتنا خطرناک است. ما و وکیلش بارها درخواست کرده ایم که او با قرار وثیقه آزاد شود اما هر بار با این درخواست مخالفت می شود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر