۱۳۹۴ دی ۱۱, جمعه

ایران: تغییر الگوهای ازدواج علیه زنان

ایران: تغییر الگوهای ازدواج علیه زنان
ایران: تغییر الگوهای ازدواج علیه زنان
سرنوشت  تلخ  ودردناک این زنان گوشه ای ازظلم وستم وتبعیض  حکومت سراپا فاسدوزن ستیز آخوندی  را برملا میکند .قوانین وضوابطی که آخوندهاعرضه میکنندبا روح وجوهر حاکم بر اسلام  در تضاد است.
اسلام آخوندها پیام آور،خشونت،کینه وانتقامجویی،اسارت  وبردگی است ،در حالیکه چه برای آگاهان  به مسائل اسلامی وچه  حتی در فهم  عمومی مردممان  - اسلام دین رحمت ،بخشش، وآزادی ورهایی  است.
 به قول پدر طالقانی ،اسلام  آمد که  انسانها را از همه قید وبندها رها سازد.در حالی که خمینی ، دجال گور به گور شده وایدئولوژی قرون وسطایی ولایت فقیه تلاش میکند انسان را هرچه بیشتر اسیر وبرده سازد.
بر اثر فقر، بیکاری و وضعیت وخیم اقتصادی در ایران، الگوی ازدواج و خانواده علیه زنان در حال تغییر است
به اعتراف مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی رژيم مدعی به ازای هر ۱۰ ازدواج دائم در کشور دو ازدواج موقت به ثبت می رسد.
شیرین احمدنیا گفت: شرایط فرهنگی و مذهبی در ایران این فرصت را فراهم کرده که نسبت فزاینده از افراد جامعه که به دلایل مختلف امکان یا تمایل ازدواج دائم برایشان فراهم نیست، به ازدواج موقت و شرعی روی آورند.
ازدواج موقت یا صیغه در ایران به مردان اجازه میدهد با یک زن به مدت کوتاهی حتی یک ساعت ازدواج کند. اما بسیاری از مردان بر اساس قرارداد عمل نکرده و زن را بدون پرداخت مهریه رها می کنند و اگر فرزندی هم در این میان به وجود بیاید، هزینه آن به عهده زنی می ماند که در ایران تحت حاکمیت آخوندها از حق اشتغال و مشارکت اقتصادی محروم است.

(سایت حکومتی تابناك-اول دی ماه ۱۳۹۴ – ۲۲ دسامبر ۲۰۱۵)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر