۱۳۹۴ آذر ۱۱, چهارشنبه

مارک زاکربرگ ، بنیانگذار فیسبوک:«45 میلیارد دلار اهدا می کنم تا دخترم در جهانی بهتر بزرگ شود»

مارک زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان
مارک زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان
مارک زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان ۴۵ میلیارد دلار برای تولد دخترشان ‌ صرف امور خیریه خواهند کرد . بنیانگذار فیسبوک و همسرش پس از اعلام خبر تولد فرزندشان گفته اند قصد دارند 99 درصد سهام خود در شرکت فیس بوک را وقف فعالیت های نیکوکاری کنند.
به گزارش رادیو آلمان بنیان‌گذار ۳۱ ساله فیس‌بوک به همراه همسرش روز سه‌شنبه (۱۰ آذر/ ۱ دسامبر) با انتشار نامه‌ای خطاب به دخترشان که مکسیما (مَکس) نام گرفته و هفته گذشته پا به دنیا گذاشته، اعلام کردند که ۹۹ درصد از دارایی‌های خود از سهام فیس‌بوک را که بالغ بر ۴۵ میلیارد دلار خواهد بود در طول حیات‌شان صرف پروژه های انساندوستانه و بهبود وضعیت زندگی برای نسل‌های آتی خواهند کرد. پروژه‌هایی با هدف "گسترش برابری و پیشرفت پتانسیل انسانی"
آنها در نامه به دخترشان که در صفحه فیس‌بوک مارک زاکربرگ منتشر شده، آورده‌اند: «ما معتقدیم که جان و زندگی همه انسان‌ها ارزشی برابر دارد و جامعه ما موظف است که اوضاع را برای کسانی که در آینده پا به دنیا می‌گذارند بهبود بخشد.» آنها می‌خواهند این اهداف را از طریق "آموزش شخصی‌شده، درمان بیماری‌ها، اتصال مردم دنیا به اینترنت و ایجاد تشکل‌های قدرتمند" پی‌گیری کنند.
به اعتقاد آنها "اگرچه تیترها همچنان بیشتر بر خبرهای بد متمرکز است، اما جهان دارد از بسیاری جهات به جایی بهتر برای زندگی تبدیل می‌شود: بهداشت رو به بهبود است و فقر کم‌رنگ‌تر می‌شود؛ دانش توسعه می‌یابد و انسان‌ها بیش از پیش به هم وصل می‌شوند. پیشرفت‌های تکنولوژيک در حوزه‌های گوناگون به این معنی است که زندگی در آینده بسیار بهتر از امروز خواهد بود."
مارک زاکربرگ و همسرش در این نامه که در سراسر آن بر اهمیت تلفیق تکنولوژی و آموزش و نوآوری تاکید شده، خطاب به مکس می‌گویند: «پیشرفت پتانسیل انسانی یعنی بهتر کردن تجربه زندگی برای همه انسان‌ها با کاستن از محدودیت‌ها و گسترش برابری یعنی حصول اطمینان از این‌که هر کسی صرف نظر از ملیت‌اش یا خانواده و شرایطی که در آن متولد شده، به فرصت‌ها دسترسی خواهد داشت.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر