۱۳۹۴ آذر ۲۵, چهارشنبه

ایران، بزرگترین زندان روزنامه نگاران

ایران،زندان خبرنگاران
ایران،زندان خبرنگاران
ایران، چین،واریتره میزبان نیمی از خبرنگاران بازداشتی جهان در زندان
در سراسر جهان ۱۵۳ خبرنگار حرفه ای و ۱۶۱ شهروند خبرنگار و ۱۴ کارمند رسانه‌‌ها پشت‌ میله‌های زندان هستند. در طول سال ۲۰۱۵ میلادی ۷۹ خبرنگار ربوده شدند که تا اواسط دسامبر ۲۵ تن از آنها آزاد شدند. گزارشگران بدون مرز این وضعیت را علامت شرایط بد آزادی مطبوعات و رسانه‌ها در این کشور هاقلمداد کرده است.
شبه‌نظامیان شبکه تروریستی "داعش" در خلال یکسال گذشته ۱۸ خبرنگار را ربوده‌اند. شیعیان حوثی یمن با ۹ گروگان و جبهه نصرت سوریه با ۴ گروگان در رتبه‌های دوم و سوم میباشند.
رده‌های دوم و سوم گروه‌های گروگانگیر تروریستی از وابستگان مستقیم به رژیم حاکم بر ایرانند.
تعداد خبرنگاران کشته شده در سال ۲۰۱۵ میلادی روز ۲۸ دسامبر،۷ دیماه منتشر می‌شود.
به گزارش سازمان غیردولتی "گزارشگران بدون مرز" تنها ۵ درصد از خبرنگاران ربوده‌ شده، خارجی هستند.
به گزارش "گزارشگران بدون مرز" ۱۱ درصد از کل خبرنگاران بازداشتی در سال ۲۰۱۵ میلادی در ترکیه صورت گرفته است. گفتنی است که در سال جاری هشت روزنامه‌نگار نیز ناپدید شده‌اند.
در رژیم آخوندی و دولت روحانی تنها آزادی رسانه‌ها وروزنامه نگاران نیست که تحت سرکوب این رژیم قرون‌وسطایی قرار دارد، بلکه زندان و اعدامهای گسترده صحنه دیگری از این سرکوب عریان است.
سرکوبی مطبوعات و روزنامه نگاران درسال های  حاکمیت ننگین روحانی شیاد وروباه بنفش جنایتکار شدت یافته است و امروز بیش از هر زمان دیگری،کارزار جهانی در حمایت از روزنامه نگاران ایرانی ضروری است.
آری روحانی  رئیس جمهورجنایتکاروخامنه ای ولی فقیه جلاد دشمنان شناخته شده  آزادی مطبوعات هستند وبنا به این گزارش ایران تحت حاکمیت آخوندها، با ۱۹ روزنامه نگار زندانی رده سوم را به خود اختصاص داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر