۱۳۹۴ دی ۸, سه‌شنبه

ایران - نیروی قدس به اعزام گسترده مزدوران به سوریه ادامه می‌دهد.

شورای ملی مقاومت ایران کمیسیون امنیت و ضد تروریسم
Add caption
بنا به گزارش‌های رسیده از درون سپاه پاسداران، خامنه‌ای که شکست در جنگ با مردم سوریه را یک ضربه مرگبار به تمامیت نظام ولایت‌فقیه می‌داند، به دنبال تلفات گسترده پاسداران در سوریه و به‌خصوص کشته شدن پاسدار حسین همدانی وزخمی شدن پاسدارقاسم سلیمانی،بیش‌ازپیش رژیم آخوندی وسپاه پاسدارانش رادر مرداب سوریه فرومی‌برد.
1-به دنبال کشته شدن پاسدارسرتیپ حسین همدانی فرمانده نیروهای رژیم درسوریه، سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی ازقدیمی‌ترین فرماندهان سپاه وازنزدیکان جعفری که سوابق طولانی درصدورتروریسم ودخالت درکشورهای منطقه دارد،ازسوی خامنه‌ای بعنوان فرمانده پاسداران در سوریه منصوب‌شده است. او در سوریه به نام ابو احمد معروف است.
2- محمدجعفر اسدی از نزدیکان جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران است که از اسفند 1358 به عضویت سپاه درآمد و از فرماندهان جنگ ضد میهنی با عراق بوده است. او در فاصله سال‌های 1382 تا 1386 سرکرده سپاه لبنان و از سال 1387 تا سال 1388 فرمانده نیروی زمینی سپاه بود. در مهر 1394 فرمانده قرارگاه موسوم به امام حسین شد. این قرارگاه مسئولیت سازماندهی گردان‌هایی به همین نام را به عهده دارد که مأموریتشان سرکوب داخلی است. اما به فاصله کوتاهی اسدی به سوریه منتقل و پاسدار سرتیپ غلامحسین غیب پرور فرمانده قرارگاه امام حسین شد.
3- از مدتی پیش که علائم شکست رژیم، در سوریه بارز گردید، خامنه‌ای و سرکردگان سپاه به این نتیجه رسیدند که نیروی قدس به‌تنهایی قادر به کنترل اوضاع نیست و بایستی کل سپاه وارد جنگ بشود. درعین‌حال که کنترل سیاسی اوضاع و تمامیت مداخلات رژیم در سوریه و فرماندهی حزب الشیطان و مزدوران عراقی با نیروی قدس است.
4- نیروی زمینی سپاه مأموریت اعزام نیرو از استان‌های مختلف به سوریه را به عهده گرفت و فرماندهی عملیات سپاه در سوریه زیر نظر پاسدار سرتیپ محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه قرار گرفت. در ستاد سپاه در تهران سرتیپ پاسدار ولی معدنی، معاون عملیات نیروی زمینی سپاه، بر عملیات در سوریه نظارت می‌کند.
5-رژیم آخوندی وشخص قاسم سلیمانی قبل از شروع حملات هوایی روسیه تعهدکرده بودندکه در صورت شروع این حملات پاسداران مناطقی را که بشار اسددرحلب وحمص ازدست‌داده به‌سرعت پس خواهندگرفت.درروز ۱۳مهر (۵ اکتبر ۲۰۱۵)چندروزپس از شروع بمباران روسیه، قاسم سلیمانی و حسین همدانی با خامنه‌ای ملاقات و طرح عملیاتی «محرم»را به تصویب خامنه‌ای رساندند.براساس این طرح نیروهای رژیم می‌بایست تاروزعاشورا (24 اکتبر 2015) حلب را از دست نیروهای اپوزیسیون درمی‌آوردند. اما در روز ۱۶ مهر حسین همدانی کشته شد. سپس پاسدار قاسم سلیمانی در سوریه مستقر و فرماندهی عملیات محرم را به عهده گرفت که با زخمی شدن او طرح با شکست کامل مواجه شد.
6- به دنبال دریافت ضربات پی‌درپی سپاه در جنوب حلب در ماه‌های اکتبر و نوامبر عده یی از فرماندهان سپاه خواستند که برای جلوگیری از تلفات بیشتر، از حلب به قسمت‌های دیگر سوریه عقب‌نشینی کنند. اما خامنه‌ای در یک جلسه به فرماندهان سپاه ابلاغ کرد جنگ در آن منطقه برای رژیم جنبه حیاتی دارد و سپاه اجازه عقب‌نشینی از حلب را ندارد، بلکه باید شیوه و تاکتیک خود را تغییر بدهد. در همین رابطه رژیم به یک سری جابه‌جایی نیرو در جنوب حلب مبادرت کرد اما هیچ بخشی از نیروهای رژیم از سوریه خارج نشده و چنین طرحی در دستور سپاه نیست.
7- نیروی قدس همچنان به اعزام نیروی مزدور به سوریه ادامه می‌دهد، ازجمله در روز ۲۵ آذر (16 دسامبر ۲۰۱۵) 400 نفرودرروز ۴دی‌ماه (25 دسامبر 2015) 800 نفر از گروه عراقی نجباء به تهران اعزام و ازآنجا با هواپیما به دمشق فرستاده شدند. همچنین هفته گذشته 300 نفر از گروه فاطمیون شامل افغانی‌های مقیم ایران از تهران به دمشق فرستاده شدند.
8- با جمع‌بندی ضربات و شکست‌های سه ماه گذشته، سپاه برخی از تاکتیک‌های خود را تغییر داده و به‌جای اینکه مناطقی را که اشغال می‌کند به ارتش اسد بدهد به نیروهای وابسته به سپاه مثل جیش الوطنی سوریه و حزب‌الله واگذار می‌کند، زیرا مناطقی که پیش‌ازاین به ارتش اسد واگذار کرده به‌سرعت توسط نیروهای اپوزیسیون باز پس گرفته‌شده و باعث تلفات بالای نیروهای سپاه و بشار اسد شده است.
شورای ملی مقاومت ایران
6 دی 1394(27 دسامبر 2015)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر