۱۳۹۴ آذر ۱۰, سه‌شنبه

راه حل مقابله با داعش برکناری بشار اسد و جلوگیری از دخالت رژیم ایران در سوریه است

بشار اسد جنایتکار  وخامنه ای ضدبشر
بشار اسد جنایتکار  وخامنه ای ضدبشر
حدود چهار سال است که از شروع جنگ داخلی در سوریه می گذرد. بشار اسد جهت حفظ قدرت در طی چهار سال گذشته دست به جنایتهای بی شماری زده که به قیمت مرگ دلخراش کودکان بی گناه و ویرانی و کشتار وسیع مردم این کشور از یک سو و از سوی دیگر آوارگی میلیونها انسانی شده که دیگر جایی برای ماندن و زندگی کردن در سوریه نمی یابند. اما نکته حائز اهمیت در این است که اگر کمکهای تسلیحاتی و نظامی و مالی رژیم ایران به همدست دیکتاتور خود در سوریه نبود ، بسیار پیشتر از این بشار اسد می بایست سقوط می کرد و به این ترتیب جلوی بسیاری از فجایع انسانی که تا بحال رخ داده گرفته می شد. اما واقعیت این است که با کمکهای رژیم ایران و دخالت نظامی روسیه و از سوی دیگر سکوت و بی عملی جوامع غربی در برابر جنایتهای بشری که در سوریه در حال اتفاق افتادن است باعث شده نه تنها این کشتارها همچنان ادامه پیدا کند بلکه در عمل شاهد ظهور داعش و وقوع جنایتهای بیشتر در سطح منطقه بوده ایم .
در همین رابطه رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در دمشق گفت : ”اگر دخالت رژیم ایران و اعزام شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنانی به سوریه نبود، دولت اسد به پایان رسیده بود."
شایان ذکر است که لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز روز دوشنبه 9آذر 94 در گفتگو با رادیوی ”فرانس-انتر“ فرانسه در رابطه با شرکت ارتش اسد در جنگ علیه داعش گفته بود: اگر به یک گذار سیاسی در سوریه دست پیدا کنیم و اسد در سوریه نباشد، می‌توان اقدامات مشترکی را علیه داعش انجام داد ولی تا زمانی که اسد در سوریه است، چنین چیزی غیرممکن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر