۱۳۹۴ آذر ۲۷, جمعه

ایران - اظهارات رفسجانی درباره جانشین خامنه ای بیانگر اوج گیری تضادهای داخلی است

alshargh
alshargh
روزنامه الشرق (عربستان سعودی) سه شنبه 15 دسامبر 2015
اپوزیسیون ایران: اظهارات رفسجانی درباره جانشین خامنه ای بیانگر اوج گیری تضادهای داخلی است
به عقیده محمد سید المحدثین مسئول کمیسیون امور خارجه شورای ملی مقاومت ایران اظهارات رئیس جمهور اسبق هاشمی رفسنجانی که روز یکشنبه منتشر شده مبنی بر اینکه یک کمیته ایرانی کاندیداهای احتمالی برای جانشینی مقام رهبری بالا را مورد بررسی قرار داده است، بیانگر اوج گیری تضادها در درون رژیم آخوندی است. سید المحدثین به روزنامه الشرق گفت: «اظهارات دیروز رفسنجانی را تنها میتوان از زاویه تضادهای داخلی بین جناحهای رژیم ولایت فقیه که بیش از 35 سال است در حاکمیت هستند، نگریست». سید المحدثین تاکید که این اظهارات علیه خامنه ای و تاکید بر ضرورت شورایی بودن ولایت فقیه و تشکیل گروهی برای پیدا کردن ولی فقیه بعدی، از اوجگیری مخاصمات درونی رژیم آخوندی خبر میدهد.
رئیس جمهور اسبق هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه گفته بود یک کمیته ایرانی کاندیداهای احتمالی برای جانشین شدن منصب رهبر عالی را بررسی میکنند و شورای نگهبان آماده است ”شورای رهبری را در صورت نیاز” بجای یک رهبر عالی که تا پایان عمر در حاکمیت خواهد بود را انتخاب کند.
این فردمسئول در اپوزیسیون ایران افزودتحولات سال2015 بطورخاص توافق اتمی وعقب نشینی ناگزیر رژیم از ساختن بمب اتمی و شکستهای پی درپی رژیم درسوریه و تلفات روزافزون آن وتشکیل ائتلاف عربی در یمن در به شکست کشاندن نقشه رژیم ایران برای اعمال هژمونی اش بریمن و بردریای سرخ و باب المندب، نقش داشته.
به عقیده سید المحدثین تمامی این رخدادها، ضربات کاری بر موقعیت خامنه ای به عنوان ولی فقیه رژیم بوده وعلیه هژمونی شدید او در رژیم است و این خود به صورتی بلافصل منجر به آسیب پذیری کل رژیم ولایت فقیه میشود.
سید المحدثین توضیح داد که در چنین شرایطی رفسنجانی مذبوحانه تلاش می کند نظام ورشکسته ولایت فقیه را با مطرح کردن ولایت فقیه شورایی و جستجو برای جانشین خامنه ای نجات دهد و از سوی دیگر با خامنه ای تصفیه حساب کرده و موقعیت از دست رفته خودش را احیاء کند. اما ولایت فقیه عبایی است که به قامت خامنه ای دوخته شده است و با شکست خامنه ای تمامیت رژیم از بین میرود.
این مسئول ایرانی گفت در شرایط کنونی رژیم ملاها بیش از هر زمان دیگر آسیب پذیر است و اگر در قبال طرحهای شومش در منطقه ایستادگی شود بسرعت در هم خواهد شکست.
سید المحدثین بعنوان یک مسئول گفته خودش را به این صورت پایان داد که این یک فرصت تاریخی است که باید به آن پاسخ مثبت داد، چرا که سرنگونی رژیم ولایت فقیه تنها راه نجات دادن خلقهای منطقه خاورمیانه از فجایعی است که اکنون در کشورهای مختلف از جمله سوریه، عراق، لبنان، یمن، خود ایران وکشورهای دیگر بخاطر جنایات این رژیم با آنها دست بگریبانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر