۱۳۹۴ دی ۲, چهارشنبه

ایران - دختر كارتن خواب به علت نداشتن هزينه درمان ترخيص نمي شود !

دختران  -کارتن  خواب در ایران
دختران  - کارتن  خواب در ایران 
آری، زنان  ودختران اولین قربانیان فقر و بیکاری و سرکوبند. بر اثر رکود و بیکاری، آماردختران کارتن خواب به‌طور تصاعدی افزایش پیدا می‌کند و زنان ودختران بی پناه  بدون هیچ حمایتی و محروم از همه امکانات  قربانیان اصلی هستند و اعتیاد و کارتن خوابی انتهای تنها راهی است که رژیم پلید و زن‌ستیز آخوندها برای زنان باز گذاشته است.
به گزارش رسانه‌های حکومتی، دختر کارتن خوابی به‌نام شمیم ٢٢ ساله، که مدت سه‌سال است با مادرش در خیابانها کارتن‌خوابی می‌کند،
به‌دلیل این‌که نتوانسته هزینه‌های بستری خود در بیمارستان خمینی را بپردازد اجازه خروج از بیمارستان نيافته است. این خبر توسط یک مددکار اجتماعی، روز پنجشنبه ٢۶ آذر ماه اعلام شد.
شميم، دچار آنفلوآنزای شدید بوده است. او در ٢۴ آذر در بیمارستان بستری می‌شود.
شمیم و مادرش آشنايي ندارند، مادر شمیم نیز نابیناست.
روز چهارشنبه از طرف بيمارستان مشخص مي شود كه شميم قادر به ترخیص است اما برای ترخیص، باید مبلغ ۵۵٠‌هزار تومان هزینه بستری و براي داروخانه، ١٧٩‌هزارتومان به بیمارستان پرداخت كند. آنچه كه قادر به پرداختش نبوده است.
مددكار اجتماعي كه اين كيس را شرح داده، در اين باره گفته است: ما به بخش اعلام کردیم که این دختر قادر به پرداخت هزینه نیست و کسی را هم ندارد! او تا پیش از این، در پارک زندگی می‌کرده است.
بخش، ما را به مددکاری ارجاع داد. مددکاری هم اعلام کرد تا هزینه درمان شمیم پرداخت نشود، اجازه ترخیص وی به‌هیچ‌ عنوان داده نخواهد شد.
ما تأکید می‌کردیم بیماری که حتی سقفی برای گذراندن شب‌هایش ندارد، چگونه می‌تواند ٨٠٠‌هزارتومان هزینه بیمارستان را بدهد؟ و باز هم هیچ جوابی نمی‌گرفتیم.

طرح این موضوع نزد معاون وزیر بهداشت،حریرچی نيز برده شد، اما وي، هیچ اقدامی جهت ترخیص بیمار نکرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر