۱۳۹۴ آذر ۲۸, شنبه

ایران - موجی از یک سونامی!

بیکاری جوانان  دردولت آخوند شیاد روحانی
بیکاری جوانان  دردولت آخوند شیاد روحانی
رژيم آخوندي تاوان بحران‌زدگي و موقعيت لرزان خود را از زندگي و خون و جان محروم‌ترين اقشار مردم به ويژه كارگران  وجوانان  مي‌گيرد و با سياستهايي مانند طرح ضد کارگری دولت آخوند روحانی شیاد وجنایتکار
در زمانی که حداقل دستمزد کارگران زیر 29سال ایران تنها 712هزار تومان است. رقمی که بنا‌ به آمارهای خود رژیم حتی کفاف 10روز زندگی یک خانواده جوان را نمی‌دهد. حالا آخوندها دنبال این هستند که از همین هم کم کنند و آن را به 534هزار تومان کاهش بدهند، واردات لجام گسيخته، از بين بردن حقوق مسلم كارگران و تبديل آنان به مواجب بگيران فاقد هرگونه بيمه و امنيت شغلي و تأمين اجتماعي، زندگي و هستي زحمتكشان و اقشار محروم جامعه ايران را طعمه آتش فقر و تورم و بيكاري وخودکشی  كرده است.
تورم بالا رفته و گراني خوراك، پوشاك، مسكن و بهداشت زندگي لرزان كارگران واقشار کم  درآمد را پي‌درپي در هم مي‌كوبد. براثر اخراجهاي مستمر، نرخ  بيكاري  چندین  برابر شده  و بیش از 50در صد نيروي فعال كشور در شرائط بيكاري قرار گرفته‌اند.
درحاكميت رژيم زن ستيز آخوندها، نرخ بيكاري زنان دو برابر نرخ بيكاري مردان است. زنان در بسياري واحدهاي بزرگ توليدي، تنها دو سوم دستمزد رسماً تعيين شده را دريافت مي‌كنند و بسياري از آنها در زير فشار قوانين ارتجاعي و بر اساس طر‌حهاي فريبكارانه، نظير « استخدام پاره وقت»، و « كاهش ساعت كار»، از استخدام رسمي در ادارات و كارخانه‌هاي باز مي‌مانند.
اين وضعيت تماماً ناشي از تحميلات رژيمي است كه براي حفظ قدرت لرزان خود، بیش از50درصد بودجه عمومي را به هزينه‌هاي نظامي و جنگي اختصاص داده‌و بخش عظيمي از درآمد نفت را صرف ماشين سركوب و برنامه اتمي و صدور تروريسم  و ارتجاع، به ويژه در عراق، ويا حمايت از ديكتاتور خون آشام سوريه مي كند.
اما در ورای همه این رنج ومصیبتها  همه كارگران و زحمتكشان آگاه و آزاده ايران میتوانند با شعار «مرگ بر اصل ولايت فقيه» و با الهام از راه و رسم اشرف‌نشانِ «مقاومت به هرقيمت»، براي نيل به آزادي و عدالت ا جتماعي و برچيدن بساط غارت و ستم آخوندي، به مقاومت و قيام برخيزند.
ماشين سركوب و و اختناق، نهادهاي ضدكارگري و استثمار ضدانساني و وحشيانه يي كه در حاكميت آخوندي عليه كارگران و زحمتكشان ايران جريان دارد، هرگز قادر نیست وقادرنشده است اعتراضهاي آنان را متوقف كند.
ژيم آخوندي بيهوده گمان ميكند كه با اعمال فشارهاي طاقت فرسا به كارگران وجوانان  قادر خواهد شد بحران عظيم سياسي و اقتصادي خود را  از سر بگذراند. اين فشارها اكنون ماده انفجاري نيرومندي در دل جامعه ايران ذخيره كرده كه نيروي قيامها و خيزشها را ده چندان ميكند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر